Näst sista veckan

Åh vilken vecka! Och äntligen fick man vakna upp till en fredag med värme och strålande sol. Vädret kan man ju inte tjata nog om nu när det äntligen har blivit varmt! 😊


Idag hade jag en kort dag fram till halv 13. Fick vara med på ett drän (när man tappar ut vätska. Googla det) på ett barn. Barn är nedsövda när man gör detta och måste då vara på en opetationssal. Fattar ni? 😉 Det va spännande och väldigt lärorikt. Jag snubbla i trappen efter några gånger upp och ner mellan våningarna för att vi hade glömt en himla massa saker. Det gick bra och vi kunde skratta åt det efter. Men en stressad undersköterska är ingen bra undersköterska. Vart en arbetskadanmälan för att min fot gör ganska ont ifrån fallet 😂 Vill bara förtydliga att det var vi som va kous inte själva ingreppet vi skulle utföra. Det gick fint! 

Med detta vill jag säga att det är nästa vecka är min sista vecka innan jag börjar lära mig dom andra laben och inte bara ultraljud. Kommer bli minst lika spännande! 

Köpte med mig sallad hem och direkt när jag kom innanför dörren svira jag om till bikini och legat i solstolen. Åt salladen och lyssna på podd. Nu har jag nyss vaknat ifrån en nap i solen (mindre bra) och njuter av en kall iskaffe. Nu är det helg! 😃

Kommentera här: