Sov gott ♥

Har verkligen inte varit på det bästa humöret dom senaste 14 dagarna. För ganska exakt 14 dagar sen tog vi steget att det var dags. Dags att säga ett sista hejdå till vån fina Molly. Även gammelkatten Charlie som skulle fyllt 20 år i sommar. Har haft ont i magen varje kväll och natt i vetskapen att nästa gång jag åker hem till Östhammar är det sista gången jag får se mina fina djur. Men man får inte vara egoistisk och vet att både mamma och pappa skämmer bort dom lite extra. Vägen hem till föräldrarna igår kväll var lika lång som när jag äntligen fick hämta hem dig för 13 år sen. 

Det finns så mycket man vill skriva av sig men tankarna och meningarna stannar i huvudet. Min fina hund, min högsta önskan. Vi kommer sakna allt med dig. Din energi, dina busryck, ditt kliande på mattan, ditt otroliga sinne att aldrig låta mamma gå vilse i skogen, haha! När du äter all hattar på svampen vi plockar, när du är helt orange runt munnen när du ätit köttfärsås, ditt snarkande och sparkande i soffan, allt blod,svett och tårar på agilitybannan och alla timmar man kämpat på klippbodet. Allt kommer jag sakna med dig, exakt allt! 

Igår fick jag hålla i ditt lilla vita huvud när du tog din sista suck. Du hade säkert ont i var enda led och muskel. Massa onda knölar på magen, halvt döv och nästan blind på ett öga. Nu hoppas jag att du står med farfar och tittar på bilar på en bro över Bärbyleden som du alltid gjorde din första sommar för 13 år sen 

Vill inte heller glömma Charlie som fick somna in 10 minuter innan. Hans njurar hade lagt av och var smal som en sticka. Han hade samma livsglädje som en 2 åring. Charlie fick vi ifrån mormor när jag var 5 år. Han har hängt med nästan hela mitt liv och nästan varje natt har han sovit under mitt täcke snuttande på sin svans. Kommer verkligen att sakna hans kurrande som aldrig ville sluta. 

Den första bilden är ifrån när pappa och jag hämta Molly efter en skolavslutning 2003. Jag var bara 11 år och var obeskrivligt stolt över att hon var min lilla hund ♥

Kommentera här: